Основними напрямами роботи
є:
психодіагностична робота (поглиблене психолого-педагогічне вивчення дитини протягом усього періоду
дошкільного дитинства, виявлення її індивідуальних особливостей, розвитку
пізнавальних та особистісних якостей, динаміки її розвитку від середньої вікової
групи і до вступу до школи);
консультативна робота (проведення психологічної консультативної роботи з вихователями,
спрямованої на підтримку сприятливого психологічного клімату в колективі, на
подолання стресових ситуацій на забезпечення повноцінного відпочинку, на
розвиток творчої думки, творчого підходу у здійсненні навально-виховного
процесу);
корекційно-відновлювальна робота (проведення тренінгів, психо-корекційних занять);
психологічна просвіта (профілактика адекватної поведінки, виступи на батьківських зборах, робота
з вихователями та батьками).
Вихователям та батькам
варто відмовитися від таких фраз, як:
1. «Якщо ти не будеш поводити себе, як слід, то тебе ніхто не буде любити»
(дитина чує це і розуміє так: «такий,
який я є, я не потрібний»).
2. «Якщо ти не будеш поводити себе добре, тоді у тебе не буде друзів» («я, напевне, поганий»).
3. «Невже можливо бути таким дурним?» («напевно, я не розумний»).
4. «Ти ніколи нічого не розумієш» («я тупий і не здібний»).